Facebook

Hievii Media logo czarne

Pobierz naszą aplikację Hievii Store

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Biznes

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Spis treści

Często do naszej firmy zgłaszają się klienci, którzy mieli problem z firmą X ponieważ ta nie wykonała strony na czas lub z braku kompetencji. Niestety bardzo mało osób posiada wiedzę jak funkcjonują strony www oraz co jest ważne, aby spełniała ona najnowsze wymagania i standardy w projektowaniu oraz programowaniu.

5 Porad jak wybrać wykonawcę strony internetowej

W tym artykule postaram się w prosty sposób opisać co jest ważne przy wyborze wykonawcy strony internetowej oraz dlaczego.

1. Realizacje

Oto fundament przy wyborze wykonawcy na stronę internetową. Czy posiada on na swojej stronie portfolio? Jeżeli tak to czy podaje bezpośrednie linki do realizacji? Linki, linki, linki! Jeżeli ktoś nie podaje linku to oznacza, że coś ukrywa. Każdy może pobrać i wrzucić grafikę z Google. Dlatego testuj wykonane realizacje i zadaj sobie pytanie: Czy chciałbyś lub chciałabyś taką stronę?

Zwracaj uwagę na najmniejsze detale, bo to one mówią o tym jakiej jakości są projekty. Przyjrzyj się takim elementom jak formularze, ikony a nawet odstępy między elementami, czy w rozmieszczeniu elementów panuje ład i porządek.

Brakuje w portfolio realizacji z Twojej branży? To akturat mały problem, ponieważ dobry grafik zaprojektuje stronę bez względu na jej temat.

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

2. Przetestuj szybkość ich strony 

Nim powierzysz komuś wykonanie swojej wymarzonej strony internetowej, przetestuj jego własną! Nie musisz się na tym znać, naprawdę. Oto narzędzie stworzone przez Google do testowania i optymalizacji witryn internetowych → PageSpeed Insights. To proste! Wpisujesz adres i czekasz. Dostajesz dokładne dane o rzeczywistej szybkości strony oraz procentowy wskaźnik.

Znajdziesz tam również bardzo bardzo długą listę zaliczonych audytów oraz tych do poprawy. Pamiętaj, jeżeli Twoja strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy wskaźnik odrzucenia wzrasta o 32%. A to znaczy, że twoi klienci uciekają nim jeszcze Twoja strona się załaduje, ponieważ nie chce im się czekać, lub nie mają czasu albo co gorzej myślą sobie, że strona nie działa i nie chce się załadować.

3. Przetestuj ich SEO

SEO to w skrócie optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Wykonujesz szereg złożonych procesów zmierzających do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Czyli jak klient szuka myjni w Google, to pierwsza wyskakuje Twoja strona i ty zarabiasz. Proste.

Jak to przetestować? Pobierz darmową aplikację mobilną Seobility SEO Check. Na Apple iOS oraz na Android. Jak to działa? Wpisujesz link strony firmy, która ma robić Tobie wymarzoną witrynę i dostajesz wynik czy naprawdę znają się na rzeczy, czy raczej gadają od rzeczy.

Wynik mówi sam za siebie. Zielony – wspaniale, Żółty – ujdzie, Czerwony – Bardzo słabo

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?
12 tysięcy wyświetleń w ciągu ostatnich 28 dni, 75% wyświetleń pochodzi z wyszukiwań w Google – strona naszego klienta

Już tłumaczymy powyższy obrazek. Strona naszego klienta zawdzięcza blisko 75% wyświetleń dzięki opracowanej przez nas strategii SEO. Strona uzyskuje niezwykle wysokie pozycje w wyszukiwaniach, tym samym zwiększając sprzedaż. Bez strategii SEO witryna uzyskiwałaby jedynie 3 tysiące wyświetleń miesięcznie.

4. Oprogramowanie CMS do obsługi strony

W momencie, kiedy strona jest oddana do użytku, to na Twoich barkach będzie męczenie się z administracją witryny. A więc warto, aby panel zarządzania CMS był maksymalnie prosty i funkcjonalny. Zapytaj wykonawcę o link do dema, abyś mógł się zapoznać z funkcjami.

Oto czego możesz się spodziewać oraz warto, aby CMS Twojej strony zawierał:
– Dodawanie i edycja podstron,
– Dodawanie banerów,
– Przesyłanie zdjęć i plików

5. Obsługa po wykonaniu strony

Oto niezwykle ważny a może nawet najważniejszy aspekt → obsługa po wykonanej realizacji. Wszystkie programy czasem się psują, a my czasem możemy mieć z czymś problem. Dlatego zawsze pytaj czy w cenie realizacji jest support i na jaki okres.

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Podsumowanie

Chcesz posiadać profesjonalną witrynę internetową, która reprezentuje Twoją firmę i przyciąga nowych klientów? Dzięki takim firmą jak Google, poprzeczka na rynku IT wciąż się podnosi, a od twórców oprogramowania wymaga się coraz więcej. Niestety wciąż można trafić na niekompetentne firmy, które zrobią taniej. Zwykle taniej oznacza, że będziesz musiał wkrótce zainwestować w nową stronę.

Zapamiętaj poniższe 4 punkty:

  1. Zwrócić uwagę na firmę i jej media społecznościowe, jeżeli jest taka możliwość, spotkaj się osobiście lub online.
  2. Przetestuj czy się znają. Zmierz szybkość ich strony oraz wykonaj audyt SEO.
  3. Zapytaj o obsługę i support po wykonaniu strony.
  4. Przejrzyj i oceń portfolio oraz panel zarządzania CMS.
Artur Faryj

Artur Faryj

Podchodzę z Pisza i pracuję w IT. Pasjonuję się fotografią, lokalną tradycją i dobrą książką.

Dołącz do osób korzystających z cotygodniowych artykułów

Czytaj dalej

Ile kosztuje stworzenie i utrzymanie strony internetowej?

Ile kosztuje stworzenie i utrzymanie strony internetowej?

Wszystko zależy od tego jak strona jest wykonana, ile posiada elementów, funkcji, podstron, itp. Czy zlecisz wykonanie strony lub zdecydujesz się zrobić to samemu.

23 czerwca 2021

#Biznes

Jak wybrać właściwy software house?

Jak wybrać właściwy software house?

W przypadku wyboru Software House's zawsze pytaj kto będzie odpowiedzialny za Twój projekt, w jakiej technologi pracują, czy stosują metodologię SCRUM.

10 maja 2021

#Software

27 słów podsumowujących psychologię copywritingu

27 słów podsumowujących psychologię copywritingu

Ludzie zrobią wszystko dla tych, którzy: • Wspierają ich marzenia • Uzasadniają ich niepowodzenia • Łagodzą ich obawy • Potwierdzają ich podejrzenia • I pomagają rzucać kamieniami we wrogów

2 stycznia 2021

#Copywriting

Ciasteczka

Dbamy o Twoje dane i chcielibyśmy używać plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia.